dijous, 8 de gener del 2015

SANTUARI DE LA SALUT - ROQUES ENCANTADES

Aquesta ruta transcorre per entre mig de fagedes i prats amb vistes al Pirineu oriental, Gironès, Garrotxa, Empordà, les Guilleries...

Esta entre els municipis de Rupit, Sant Esteva d’en Vas i Sant Feliu de Pallerols, dins el terme municipal d’aquet últim. Per arribar hem de anar per la carretera C-153 (antiga carretera de Vic a Olot) fins el km 40, aquí agafarem el camí, que hi ha enmig d’un gir molt pronunciat. El cotxe el deixarem al mateix santuari.

Deixarem els cotxes al Santuari de la Salut i agafarem el camí que surt a l'esquerra d'aquet, seguirem el camí de terra fins arribar al primer trencant, agafarem el de l'esquerra direcció la Devesa, Roques Encantades. Després de un tros de pujada per el mig d'una fageda preciosa, arribarem a un "pas de pastor" (pas per que els animals no s'escapi, vigilar amb la corrent i sobretot tornar a tancar el pas). Seguirem per el camí de l'esquerra, direcció les Roques Encantades. El següent trencant agafaren el camí de l'esquerra direcció a les Roques Encantades. Mes endavant tornem a trobar un altre pas de pastor en forma de porta de ferro de color verd (tanqueu la torta, si us plau!!!). Seguirem per camí, que primer, transcorre entre prats i després per el mig del bosc, fins arribar a l’últim trencant que agafarem el camí de l'esquerra, fins arribar a les Roques encantades. Un cop aquí trobarem un panell explicatiu del per que d'aquestes roques tant singulars i també de la seva llegenda. Podem passejar per le seu interior i per sobre, pro sempre amb precaució. La tornada la farem mes o menys per el mateix camí, pro agafarem dos dreceres que reduiran molt el temps. La primera drecera la trobem tot junt passat el pas de pastor de mes amunt(la porta de ferro), aquí agafarem un corriol que surt just a la dreta de la porta, que ens portarà fins el segon pas de pastor, la segona drecera la trobarem en mig de la fageda, vigileu que pot relliscar una mica, aquesta ens porta casi fins el santuari on tenim el cotxe. Al santuari, podem dinar i dormi casi tot l'any.