dimecres, 14 de desembre del 2016

Ruta a Montserrat (Jennifer Pladevall)

MONTSERRAT (Ruta de Santa Cecilia-Monestir-Creu de Sant Míquel-Santa Cecilia)

Distància→12.3 km
Desnivell→574 metres
Temps→4.5 hores aprox

Per anar fins a Montserrat on trobarem Santa Cecilia,  podem passar per Monistrol de Montserrat (Bages), o per el Bruc situat al costat de la A-2, depenent de la vostra ubicació de  sortida. Podem deixar el cotxe al aparcament de Santa Cecilia on començarem allà mateix la ruta.
Travessarem la carretera i agafarem el camí de l'esquerra que ens portarà direcció al GR 172 que travessa el Parc natural de a muntanya de Montserrat i anirem a la dirección de Monestir de Montserrat.
Començem a pujar, tenim un desnivell de 500 mts fins al Monestir.
Seguint el camí veiem les formacions rocosses, espectaculars, que descriuen un paissatge que antigament tot aixó eren sediments que duia un riu molt caudalòs que venia del Nord d'Espanya i allà desembocava.Tots aquests sediments amb els anys varen quedar al aire lliure,sense aigua, i amb el temps el vent i les erossions han anat fent el relleu d'aquestes muntanyes, donant-els-hi unes formes espectaculars i uniques.

A part de les seves formacions també podem observar espèces de flora com la Corona de reina(Saxifraga cataláunica) endémica de Montserrat, o l'orella d'ós(Ramonda myconi) planta que va florir fa 2 milions d'anys i que té propietats medicinals.
També podem observar el tipus de frondoses i coníferes de la zona que en part son alzines(Quercus ilex),  pins blancs(Pinus halepensis), teix,boix grèvol, i algún roure
Com a fauna podem trovar cabres salvatjes, porcs senglars, salamandres, rat-penats, alguns tipus de aus i algunes espècies  més.

Quan portarem unes dues hores i mitja  caminant amunt, arribarem al Monestir on podem entrar-hi i fer una ullada a la verge Moreneta. També hi trobarem botigues on comprar productes de la zona o records de la muntanya de Monserrat.
Quan acabem aquesta visita seguirem muntanya amunt per una pista assfaltada que hi ha a la dreta del monestir seguint les indicacions de creu de St.Miquel on anem nosaltres.

Ruta de Santa Cecila-Monestit-Creu de Sant Míquel

creu de sant Míquel

Quan arribem a la creu, si volem podem fer una visita que hi ha a una ermita una mica més amunt, a
100 metres de la creu.
Aquí parem a fer una mossegada!!
Dsprés de agafar forces anirem per fer el camí de tornada per el qual passarem una altre vegada per el mateix lloc però de baixada, només fins al Monestir, on ara sí!! parem a comprar productes de la zona naturals com mel i mató que venen a les paredetes exteriors del Monestir.
Ara agafarem un altre camí de tornada que será per un lateral de la carretera que porta altre vegada fins a l'aparcament de Santa Cecilia.