dijous, 12 de gener del 2017

Ruta circular al Parc Natural de Llevant. Mateu Nicolau Carrió

Ruta circular al Parc Natural de Llevant

Introducció:
Aquesta ruta es troba situada al nord-est de Mallorca, al parc Natural de Llevant.
Per arribar fins al parc haurem d’agafar la carretera MA-15 direcció Artà i, a continuació, seguirem les indicacions fins al parc Natural de Llevant, fins arribar al punt d’informació de les cases de l’Alqueria Vella.

Palma - Parc Natural de la Península de Llevant. (font: google maps)

Artà - Parc Natural de la Península de Llevant
( Font: google maps)

Fitxa tecnica:

( El recorregut s'ha fet corren, caminan seran unes 3 hores.)

La ruta:
La ruta l’iniciarem des del punt d’informació de les cases de l’Alqueria Vella amb direcció el Verger per una pista forestal (senyalat com a itinerari núm. 1), de la qual ens desviarem cap a la dreta als 0.9 km, agafant l’itinerari d’ascens al puig del Corb (itinerari núm. 4), un corriol amb fortes pendents, fins arribar al cim del Puig del Corb.

(Font: balearsnatura)

Tot seguit continuarem per l’itinerari marcat, fins arribar al Campament dels Soldats.
El Campament dels Soldats és un antic camp de concentració de presos republicans, actualment amb runes.

(Font: parc Natural de Llevant)

Tot seguit ens desviarem cap a la dreta iniciant l’ascensió al Porrassar (itinerari núm. 12). Una forta pendent ens acompanyarà fins a fer cim. Des del Cim del Porrassar gaudirem d’una vista panoràmica de tot el parc i, si el temps acompanya, podrem veure Menorca al fons.

(Font: balearsnatura.com)

A continuació baixarem pel mateix camí per el qual hem pujat, fins arribar una altra vegada al Campament dels Soldats. Ens desviarem a la dreta per una pista forestal fins arribar a un depòsit d’aigua ubicat a l’esquerra del camí. Des d’aquí iniciarem la pujada a la Talaia Freda (itinerari núm. 13). Quan arribem a dalt gaudirem de les vistes de la badia d’Alcúdia.

A continuació iniciarem la baixada de la Talaia en direcció cap al Puig de sa Creu. Aquesta baixada és la zona més tècnica i complicada de la ruta. Durant aquest segment anirem fora d’itinerari i, per tant, cal anar amb compte.
Aquest cim destaca per tenir una creu, la qual farem servir de referència per no desviar-nos de la ruta.

(Font: tresques per Tramuntana)

Aquest serà l’últim cim que farem, a partir d’aquí baixarem seguint unes fites fins arribar a l’itinerari de la Volta als Establits (itinerari núm. 10) fins tornar arribar a l’inici de la ruta.