dimarts, 17 de gener del 2017

Ruta circular pels voltants de Masquefa (Miquel Cid i Albiol)

FITXA TÈCNICA

Distància recorreguda: 13,7 kilometres

Desnivell màxim: 248 metres                             Altitud màxim: 331 metres

Altitud mínima: 192 metres                                Desnivell mínim: 248 metres

Durada aproximada : 4 hores                              Dificultat: moderada

COM ARRIBARI

PUNTS D'INTERÉS

És una ruta circular que s'inicia a l'Escola Font del Roure situada al nord-oest del Municipi. Durant el transcorregut de la ruta passarem per varis punts d'interes.

Extreta: http://www.plataformaarquitectura.cl

• Escola Font del Roure:

És el punt d'inici i de final, dissposa d'un ampli pàrquing i també hi trobem un punt d'aigua. L'escola és va fundar l'any 2003, primerament feta de barracons i l'any 2007 van estrenar l'edifici que s'hi observa a la fotografía.

• Esglèsia de Sant Pere:
Església romànica construïda entre els segles XII i XIII, és un clar exemple de la transició delromànic al gòtic, coneguda popularment com a Cementiri Vell, constitueix un punt de referència històric i popular, a més de ser el primer edifici documentat de la història de Masquefa.
Actualment la població de Masquefa puja el dia de tot sants a dinar i passar el dia en família.

Extreta: www.xinoxanopercatalunya.ca

TRAÇES DEL RECORREGUT

La ruta transcorre per als voltants de Masquefa, s'inicia a l'escola Font del Roure. Per començar agafarem dirrecció la sortida del poble, caminarem uns 200/300 metres hi arribarem a la Masia de Can Massana, haurem de caminar uns 200 metres més per desviar-nos a mà esquerra i agafar un camí de terra, pasarem per sota un pont i caminarem els pròxims kilometres rodejats de camps i vinyes. Arribarem a un cruce i ens desviarem a la dreta per dirigir-nos al conegut Cementiri Vell, seguirem caminant entre camps i vinyes amb vistes continuades a la serra de Montserrat. Un cop passats els camps a uns 300 metres trobarem una gran esplanada i també observarem el Cementiri Vell de Masquefa. És el punt perfecte per fer la primera parada ja que disposa de vàter i una font. Per continuar el camí ens endinssarem en el bosc durant poc temps fins baixar a la Riera de Masquefa. Aquesta la seguirem fins arribar a una corva a mà dreta amb una pendent molt empinada, agafarem aquesta desviació i seguirem el camí que ens durà fins a Hostalets de Pierola, durant aquest tram veurem varies massies abandonades.

Un cop a Hostalets de Pierola, ens quedarà el camí de tornada, que l'empendrem desde el Cementiri d'Hostalets de Pierola, que trobarem només arribar al poligon d'Hostalets. Haurem d'agafar el camí de l'esquerra. Aquest no l'haurem de deixar fins trobar un trencall a mà dreta, on agafarem un camí que ens durà fins les moreres i on posteriorment tornarem a pujar una gran pujada  fins arribar al Cementiri Nou a 200 metres del cotxe.