dimecres, 13 de gener del 2016

Descobrint l'entorn de Gavà

Gavà és una ciutat situada al sud del Baix Llobregat. Les muntanyes del voltant pertanyen al Parc Natural del Garraf. Limitat per platges de sorra fina i les diverses serralades que el conformen, ofereix un entorn i un clima privilegiats i és ideal per les persones que estimen la natura. Mostra un paisatge exòtic i una vegetació autòctona, entre la qual destaca el margalló. La riquesa natural del Garraf és un dels paradisos verds de la costa del Mediterrani.

Temps                3 h
Distància             13,5 km
Desnivell positiu  607 m
Tipus                  Circular
Dificultat              Mitjana

Punt de partida

L'itinerari comença al parc del Mil·leni (Avinguda Joan Carles I de Gavà). Davant de l'home del Mil·leni, estàtua creada per la companyia La Fura dels Baus amb la qual han realitzat nombrosos espectacles plens de màgia.
Per carretera hi podem arribar per la C-31 i C-32.
En transport públic amb RENFE o amb els autobusos de la companyia BaixBus.

Sortida i arribada del recorregut - Home del Mil·leni

Descripció del recorregut

Ens endinsem dins el parc del Mil·leni en direcció sud-oest. Passat el parc, creuem la carretera pel pas de vianants tot entrat en una zona boscosa amb una mica de pendent. Uns 100 metres abans de trobar l'altre pas de vianants, agafem una pista a mà dreta i no la deixem fins que es converteixi en un corriol de pujada (sempre en direcció oest). Arribem a un coll entre la urbanització la Sentiu i Ca n'Espinós. Més endavant baixem fins a creuar-nos amb una altra pista, que prenem cap a la dreta.

Aquesta pista ens porta cap a la urbanització de Bruguers, sempre en tendència de pujada. Quan ja hem agafat alçada trobem un revolt molt tancat a la dreta, la urbanització i nosaltres quedem a la mateixa cota i és llavors quan prenem un corriol de pujada que ens durà a l'ermita de Bruguers.

Ermita de Bruguers. Edifici tardo-romànic d'inicis del segle XIII

Ja a l'ermita, el camí és evident. Malgrat el pendent es tracta d'un camí força recorregut que passa per l'emblemàtica Roca Foradada. El terreny és ferruginós i això fa que les roques esdevinguin de color rogenc.

Roca foradada

Ens enfilem damunt el turó del Castell d'Eramprunyà, on les ruïnes són record d'un temps passat. Podem contemplar-hi un paisatge excepcional, així com diverses poblacions de l'àrea metropolitana de Barcelona. Un cop aquí, l'itinerari ja és en tendència a baixar.

Detall del Castell d'Eramprunyà. Fortalesa construïda durant els Segles IX i X

Castell d'Eramprunyà

Primer prendrem una pista planera en direcció sud-oest fins arribar a unes ruïnes, on la pista per baixar per un camí en direcció sud-est que ens portarà de nou en direcció Gavà. Quant la baixada ja no és pronunciada deixem a mà dreta la font del Ferro fins que arribem a una pista que va a parar a la urbanització de la Sentiu.

Finalment seguint la pista en direcció est creuem la urbanització per un carrer recte i ample fins tornar a penetrar al bosc i agafar una pista ben ampla, recta i plaent que ens porta sense problemes de nou al parc del Mil·leni. El creuem i tornem a trobar-nos al punt on hem començat el recorregut.  http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11706601